Technopolis Tampereen asiakaspalvelutiimin myynnillistä asiakastyötä lähdettiin kehittämään ja tukemaan Myynti Teoiksi -lyhytkoulutuksella. Asiakaspalvelutiimissä on yhteensä reilut kymmenen henkilöä. Tavoitteena oli tukea ja vahvistaa jokaisen tiimin jäsenen yksilöllistä myynnillistä työroolia ja oman työn johtamista.
Koulutus toteutettiin etänä muutaman tunnin mittaisena intensiivikoulutuksena. Tiimi oli saanut ennakkoon aloitustehtävät. Koulutus sisälsi kolme osiota: sisäinen motivaatio ja sen tunnistaminen, oma luontainen myynnillinen tapa toimia ja myynnillisen tekemisen vieminen käytäntöön ja aikaansaaminen.
Koulutuksessa tiimi sai eväitä muun muassa seuraaviin muutosta edistäviin asioihin:
- tunnistettiin itselle luontaisia tapoja vaikuttaa myynnillisesti
- saatiin lisättyä ymmärrystä tiimin muiden jäsenten erilaisista innostuksen lähteistä ja tekemisen tavoista
- saatiin malleja johtaa omaa työtä omista vahvuuksista käsin
technopolis.fi